Thuiswerkplekken stuwen omzet

03-06-2022
De omzetgroei werd gedreven door het volledig nieuwe thuiswerksegment en een sterke
De omzetgroei werd gedreven door het volledig nieuwe thuiswerksegment en een sterke

Koninklijke Ahrend presenteert aanzienlijk betere resultaten over 2021 dan in 2020, het eerste jaar van de Coronapandemie.

De omzetgroei werd gedreven door het volledig nieuwe thuiswerksegment en een sterke
De omzetgroei werd gedreven door het volledig nieuwe thuiswerksegment en een sterke

De omzetgroei werd gedreven door het volledig nieuwe thuiswerksegment en een sterke verschuiving naar behoefte aan video-overlegruimtes nu werknemers weer in grote getale teruggaan naar kantoor in combinatie met thuiswerken. Zowel omzet, bruto marge als operationele winst namen toe. Ook het orderboek per eind 2021 was beter gevuld en steeg ruim 28%, vooral in de tweede helft van het jaar.

Thuiswerkplekken stuwen omzet

Topman Eugène Sterken is tevreden met het resultaat van de groep en de groei ten opzichte van 2020, hoewel nog niet op het pre-Corona niveau van 2019.

Thuiswerkplekken stuwen omzet

Het verdere herstel is vooral gefundeerd op de snelle omschakeling in 2020 en 2021 naar een meer flexibele productie om zo aan de grote vraag naar thuiswerkplekken te kunnen voldoen en de ontwikkeling van nieuwe productlijnen zoals kleine verplaatsbare en akoestische ruimtes die eenvoudig in de open kantooromgeving worden geplaatst waardoor video-overleg ook op kantoor ongestoord mogelijk is. Deze laatste faciliteren de herinrichting van (hybride) kantoren nu de terugkeer van medewerkers naar kantoor weer vol op gang komt. Inmiddels betreft zo’n 20% van de nieuwe aanvragen oplossingen voor video-overlegruimtes.