De interesse voor de campagne jekuntzoveelmeerindetechniek.nl is groot. Sinds de campagne in september 2023 van start ging, hebben al ruim 25.000 mensen de test op de campagnewebsite gedaan.
De test wijst uit of je een potentiële ‘tech-held’ bent. Voorzitter Doekle Terpstra van Techniek Nederland is niet verbaasd over het succes van de arbeidsmarktcampagne. “Er is geen andere sector met zoveel toekomstperspectief als de techniek. De mogelijkheden zijn enorm. Het is dus logisch dat de interesse voor werken in de techniek snel toeneemt. En het is óók logisch dat veel mensen willen weten of ze geschikt zijn voor een functie in de techniek. Dit is de sector die het verschil gaat maken.”
De campagne jekuntzoveelmeerindetechniek.nl van Techniek Nederland heeft sinds september 2023 ruim drie miljoen mensen uit de doelgroep 20- tot 40-jarigen bereikt. Meer dan 120.000 mensen hebben de campagne-website bezocht en klikten daar gemiddeld vier artikelen aan.
Test krijgt nieuwe boost
Vanaf 22 juli krijgt de campagne een nieuwe boost. Dan gaat de zomercampagne ‘Werk waar je energie van krijgt’ van start. Met de zomercampagne spelen we in op de vakantieperiode waarin veel mensen nadenken over een carrièreswitch. In juli en augustus zijn er billboards te zien in kustplaatsen, bij pretparken en grensovergangen. Ook komen er uitingen op nieuwsplatform NU.nl en andere grote mediaplatforms. De social media campagne komt volledig in het teken te staan van ‘Werk waar je energie van krijgt’.
- Bekijk ook
- technieknederland.nl