Maiburg: proactieve maatregelen

#interieurbouw 03-04-2020
Maiburg: proactieve maatregelen

Groothandel Maiburg uit Waalwijk heeft proactieve maatregelen genomen om vraag en aanbod van materialen te monitoren en actie te ondernemen waar nodig. Het bedrijf krijgt veel vragen van klanten over haar leveringen. 
Maiburg: proactieve maatregelen
Het bedrijf heeft echter voldoende voorraad beschikbaar in de verschillende productgroepen die het in Nederland, Belgie en UK verkoopt. Tot op heden lopen de aanleveringen vanuit alle leveranciers ook door zoals normaal.
 
Zelf afhalen van orders doet het bedrijf even niet om fysiek contact tot een minimum te beperken, maar de service van haar logistieke partners en bewerkingen van plaat- en schuurmaterialen is verder op het gewenste niveau. Waar mogelijk werkt bij Maiburg iedereen vanuit huis, maar is daar gewoon via de gebruikelijke kanalen te bereiken. Eigenlijk is er dus niets merkbaar voor klanten op dit moment en voorziet het bedrijf geen enkele problemen bij het aanleveren van haar producten.
 
De medewerkers in de verkoop buitendienst bezoeken enkel klanten op afspraak, waarbij ze de inmiddels bekende adviezen van het RIVM in acht nemen. Verder gebeurt veel telefonisch of via andere communicatiekanalen. Maiburg geeft met enige regelmaat praktijktrainingen in diverse thema’s van ons mooie vak, zoals bewerken van solid surface en fineer. Tot haar spijt heeft Maiburg helaas deze praktijktrainingen en scholingen moeten cancellen voor de aankomende periode, maar belooft deze later in het jaar in te gaan halen. Tot die tijd is het bedrijf druk doende online video’s op te nemen om via deze weg diverse nieuwe producten toe te lichten en praktische verwerkingstips met haar relaties te delen. Deze crisistijd zorgt dus ook voor het bewandelen van nieuwe wegen. Het personeel is flexibel en zet zijn beste beentje voor om het werk samen gedaan te krijgen en tegelijkertijd elkaar zo veel mogelijk te beschermen. Heel mooi om terug te zien.