Koninklijke Ahrend kondigt met de fusie van Ahrend UK en Techo UK de volgende stap aan in haar internationale groeistrategie. Vanaf 1 juli wordt het merk Techo volledig opgenomen in de wereldwijde bedrijfsnaam Ahrend. Met deze fusie bouwt het bedrijf voort op het solide, efficiënte en betrouwbare erfgoed van beide ondernemingen. Door de krachten te bundelen, kan Ahrend niet alleen de klantbeleving verbeteren met een breder en inspirerender assortiment aan producten, maar ook met uitzonderlijke klantgerichte diensten voor zowel internationale grote klanten als de lokale dealermarkt in het Verenigd Koninkrijk.
Eugène Sterken, ceo bij Koninklijke Ahrend: "Onze one company-strategie en onze internationale groei vertegenwoordigen belangrijke mijlpalen voor Koninklijke Ahrend. Door wereldwijd onder één duidelijke merknaam te opereren en optimaal gebruik te maken van onze sterke eigenschappen, maakt deze fusie ons tot een veelzijdiger en toonaangevender bedrijf in het Verenigd Koninkrijk. We beschikken hierdoor over een breder productportfolio, een sterker team en een hoger serviceniveau."
Uitgebreider wereldwijd bereik voor Koninklijke Ahrend
Met de overname van Techo vergroot Ahrend haar wereldwijde bereik. Sinds de overname van Techo in 2005 opereren verschillende Techo-vestigingen al onder de naam Ahrend. In 2021 zijn negen landen in Centraal- en Oost-Europa ook overgestapt. Het Verenigd Koninkrijk is de laatste Techo-vestiging die wordt samengevoegd met het bedrijf. De merknaam Techo blijft bestaan als productmerk en maakt zo onderdeel uit van het merkenportfolio van Koninklijke Ahrend, dat nu bestaat uit de internationaal erkende merken Ahrend, Gispen, Presikhaaf en Techo.
Verbeterde klantbeleving en marktpositie
De fusie versterkt de klantbeleving en de marktpositie van Ahrend. Het bedrijf biedt klantgerichte diensten aan zowel directe klanten als dealers in het Verenigd Koninkrijk. Andy Barnard, die Techo de afgelopen jaren succesvol heeft laten groeien, neemt het roer van Ahrend UK over en biedt klanten hiermee de volledige capaciteit van beide assortimenten. Het streven is om het aantal resellers in het Verenigd Koninkrijk aanzienlijk uit te breiden. Ze hebben nu ook toegang tot de Qabin-collectie, de succesvolle pods die uitblinken op het gebied van circulair design, luchtstroom en akoestiek. Er is wereldwijd steeds meer vraag naar deze producten, nu steeds meer bedrijven het hybride werken omarmen.
Door de fusie wordt het Verenigd Koninkrijk de komende jaren een belangrijk groeigebied. Daarom wil het bedrijf investeren in personeel en middelen om haar succes verder uit te breiden. Ahrend UK is op zoek naar mensen die zich willen aansluiten om in Londen en het Verenigd Koninkrijk samen verder te bouwen aan het merk.
- Bekijk ook
- www.ahrend.com