Digitale tools voor samenstelling interieur

30-03-2023
Digitale tools voor samenstelling interieur

Familiebedrijf Èggo gaat zich in de markt profileren met digitale tools om klanten te helpen bij een optimale samenstelling van keukens en interieurs.

Digitale tools voor samenstelling interieur

Volgens ceo Frédéric Taminiaux van het bedrijf wordt het nieuwe instrumentarium nog dit jaar geïntroduceerd. Èggo telt 76 verkooppunten in vijf landen.

CEO Frédéric Taminiaux
CEO Frédéric Taminiaux

De onderneming is actief in België, Luxemburg, Spanje, Senegal en Saudi-Arabië. In de showrooms van èggo vind je vandaag naast keukens ook badkamers, kleedruimtes en andere opbergoplossingen. Door de jaren heen is het bedrijf uitgegroeid tot een complete interieurinrichter. Taminiaux: ‘Of je nu een keuken bouwt of een woonkamer of badkamer inricht, de techniek blijft dezelfde. Daarnaast willen veel van onze klanten ook het design van hun keuken doortrekken naar andere woonruimtes, met behoud van kwaliteit. Die kwaliteit garanderen wij doordat onze experts thuis langskomen, de setting bekijken en een ontwerp op maat maken.’

Groeistrategie

Taminiaux opende vorig najaar namens het bedrijf de tweeëntwintigste showroom in Vlaanderen. ‘We hebben een groeistrategie om de komende vijf jaar nog meer voet aan de grond te krijgen in Vlaanderen. Hoewel er nu enige terughoudendheid heerst onder de consument, houd ik vast aan de strategie. We moeten alleen de juiste blinde vlekken in ons netwerk vinden. Ons uitgangspunt blijft dat we design betaalbaar willen houden. We bieden onze klanten onder meer twaalf maanden prijsgarantie. Zo hoeven ze zich geen zorgen te maken om de inflatie.’

Digitale preview nieuw interieur

De investeringen in digitalisering werpen voor het bedrijf hun vruchten af. ‘Om het ontwerp nog meer inzichtelijk te maken, brengen we een video-offerte waarbij de klant via mixed reality zijn nieuwe keuken of interieur te zien krijgt. We willen onze klanten gelukkig maken. En dat doe je door flexibel in te spelen op hun wensen om uiteindelijk tot het interieur van hun dromen te komen. In de toekomst zullen we nog meer gebruik gaan maken van technologieën zoals augmented reality om de klantbeleving verder te versterken.’

De onderneming is sinds 2014 ook buiten België actief. Naast het winkelnetwerk in eigen land heeft de keten twee filialen in Luxemburg en elf winkels in Spanje. De Belgische knowhow wordt ook naar buiten Europa geëxporteerd. ‘We hebben een eerste winkel geopend in de Senegalese hoofdstad Dakar. We zien groeipotentieel in Afrika en kijken bijvoorbeeld ook naar Marokko en Ivoorkust als mogelijke nieuwe markten. Eind 2021 werd het merk èggo ook gepresenteerd in Saudi-Arabië, samen met een lokale partner. Tegen eind dit jaar worden er in de hoofdstad Riyad drie vestigingen geopend. De komende vijf jaar wordt het aantal vestigingen in het Midden-Oosten uitgebreid naar 25,’ stelt Taminiaux.

Lees ook: Nieuw doelgroepgerichte servicegebieden