CLEAF verwerft belang in DecoLegno

Bedrijf 19-07
Foto: Patrick Leering Roberto Caspani en Guido Hofman
Foto: Patrick Leering Roberto Caspani en Guido Hofman

CLEAF verwerft een minderheidsbelang van 10 procent in DecoLegno. De partijen kwamen overeen de waarde van de transactie niet bekend te maken.

Foto: Patrick Leering Roberto Caspani en Guido Hofman
Foto: Patrick Leering Roberto Caspani en Guido Hofman

CLEAF en DecoLegno zijn zo'n veertien jaar geleden een samenwerking aangegaan via een verkoopovereenkomst voor de exclusieve distributie van de innovatieve collectie decoratief plaatmateriaal van CLEAF in de Benelux. Dankzij de sterke merk- en marktfocus heeft DecoLegno een exponentiële groei van het merk CLEAF in de Benelux gerealiseerd. Het verkooppartnerschap wordt nu gevolgd door een nieuwe stap:

"We hebben altijd dezelfde visie en passie voor de wereld van decoratief plaatmateriaal gedeeld met DecoLegno en hebben hen gewaardeerd als partner voor een bredere samenwerking. Deze nieuwe stap zal ons in staat stellen om de aanwezigheid van het merk CLEAF in de Benelux te versterken en toegang te krijgen tot tal van projecten waarin we kunnen wijzen op de Made in Italy-smaak", aldus Roberto Caspani, Managing Director van CLEAF. 

Belang is volgende stap

"We hebben uitgekeken naar deze volgende stap in de samenwerking tussen DecoLegno en CLEAF. Het biedt ons niet alleen de mogelijkheid om onze marktpositie in de Benelux verder uit te bouwen, maar ook om de samenwerking bij de ontwikkeling van de collectie te intensiveren", aldus Patrick Leering, oprichter van DecoLegno. 

"Ik ben blij dat we onze samenwerking met CLEAF, een sterke kracht op het gebied van innovatieve oppervlaktematerialen, hebben versterkt. Onze filosofie is altijd geweest om ons te richten op merkexclusiviteit en een hecht partnerschap. Deze samenwerking is het beste bewijs", zegt Guido Hofman, Financieel Directeur en mede-eigenaar van DecoLegno.